21 Ocak 2014

MANDALİNA PELTE




Edremit Körfezinde üreticinin satamadığı
için denize döktüğü mandalinalar lodosun etkisiyle
sahile vurdu


Bu haberi bugün tvde dinledim .
ama ben çoktan evde yemeye fırsat bulamadığımız mandalinaları 
pelte bakmış dolapta soğumaya bırakmıştım.
Gerçi üretici pelte yapacak değil ama.
Duyunca üzüldüm oysa biz ev hanımları atamayız form değiştiririz
Hemde öyle bir form ki yeniden olmuş gibi olur.
İşte onlardan bir tanesi 
mandalina pelte
Hem yapımı çok kolay hemde yemesi hafif
bir tatlı
mandalina pelte

MALZEMELER

2 su bardağı mandalina suyu
4-5 kaşık toz şeker
2 tepeleme çorba kaşığı nişasta
3 adet kakaolu bisküvi  
üzerini süslemek için hindistancevizi

YAPILIŞI

2 bardak mandalina suyunu tencereye koyup kaynatalım.
İçine şekerini atıp eritelim.
Bir kapta nişastayı su ile açalım.
Kaynayan mandalina suyundan nişastaya kaşıkla alıştırma yapalım.
Tamamını döküp karıştıralım.
Pelte kıvamına gelince kuplara yada kaselere boşaltalım.
İçine kakaolu bisküvi parçalarını pay edelim.
En son üzerine süslemek için hindistancevizi serpelim,yada istediğinizi serpin.
Bu pelteyi istediğiniz meyvelere uygulaya bilirsiniz.
Afiyet sağlık olsun



9 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım nefis olmuşlar..Gerçek meyva suyuyla yapılan pelteler çok lezzetli oluyor..Ben portakallısını ve limonlusunu sık yaparım..Mandalinalısını denemedim hiç..Ama deneyeceğim inşallah:)sevgilerimi bıraktım canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde mandalina deneyin derim bende sizin portakal ve limonu denemek isterim,çok teşekkürler

      Sil
  2. Gercekten denizemi atmislar,inanmiyorum yaaa,erkek kafasi iste ancak bu kadar calisiyor! Dimi ama,hemde denize...

    Elinize saglik,pelteleri cok y´seviyorum ama mandalinali hic yapmamistim,sevgiler Polatli`ya...

    Bu arada Nisan da orda olacagiz Allah izin verirse,belki bu sefer görüsebiliriz sizinle...sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef canım denize atmışlar bende üzüldüm tabi ki İnşallah görüşmek dileğiyle Nisanda çok teşekkürler Serpilçiğim

      Sil
  3. Mevsim meyvalarindan yapilmis her turlu pelteyi cok seviyorum canim hafif ve saglikli oluyor ama mandalinayla hic denememistim.
    Guzel bir degerlendirme olmus ellerine saglik olsun.. sevgilerrr..:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir değerlendirme oldu benim için mandalinden pelte tarifi ,çok teşekkürler canım

      Sil
  4. Ben portakallısını yapıyorum mandalinalısını hiç denemedim. Ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende portakal deneyeceğim bu gidişe sizden de mandalina denemenizi tavsiye ederim,çok teşekkürler

      Sil
  5. Yaaa atılır mı ne kadar günah ne güzel reçeli peltesi tatlısı her bir şeyleri yapılır Canımm eline sağlık pelten harika olmuş afiyetler olsun sevgilerimi bıraktım:)

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz