27 Temmuz 2013

FASULYE DİBLESİ


Fasulye diblesi bir Karadeniz 
yemeği ama Karadeniz in 
her ilinde meşhur bir yemek sanırım.
Hem fasulyeye pilav yakışmış hemde pilava fasulye
güzel bir ikili oluşturmuşlar
Benimde çok hoşuma gitti
İşte tarifi 

MALZEMELER

Yarım kilo taze fasulye
2 büyük kuru soğan
1 su bardağı pirinç
tuz -zeytinyağ-karabiber
1,5 su bardağı su
                                                                                            



YAPILIŞI

Önce pirinçi tuzlu ılık suya ıslatıp bir kenara bırakalım.
Fasulyeyi ayıklayıp yıkayıp
küçük küçük verev keselim
Tencereye soğanı doğrayıp zeytinyağla kavuralım.
İçine fasulyeyi atalım kavurmaya devam edelim.
Fasulyeler yumuşak pişene kadar kavuralım az su ilave edebiliriz.
Islattığımız pirinç bol su ile yıkadıktan sonra süzüp fasulyelere katıp söyle iki çevirelim
1,5 su bardağı su-karabiber ilave edelim pilavımız suyu kaynayınca altını kısıp su çekene kadar pişirelim.5-10 dakika dinlendikten sonra kaşıkla harmanlayıp servis yapabiliriz.Bu usulde diğer sebzelere de uygulaya bilirsiniz.
Afiyet sağlık olsun




10 yorum:

  1. ellerine sağlık ablacım.Oldukça güzel görünüyor.Hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım sanada hayırlı ramazanlar

      Sil
  2. Adını çok duyduğum ama hiç yemediğim bir lezzet. Valal burdan bakınca nefis görünüyor eminim tadıda çok güzeldir. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok duyunca artık yapma zamanı dedim ve yaptım ben beğendim sıra sizde

      Sil
  3. Eline sağlık canım. Bende adını çok duydum fakat hiç yemedim Çok leziz ve çok şık görünüyor sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Semaçığım denersen güzel bir yöresel tarif

      Sil
  4. Karadeniz yemeği bunu kara lahanadan da yaparlar çok güzel olur canımm diblesi taze fasulyeli dibleyi ben daha çok severim ellerine sağlık olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sevdim sanırım lahanadan da denerim kışın çok teşekkürler

      Sil
  5. ablacım nasılsın .
    mmmmm eline sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşeçiğim sağolasın canım kardeşim iyi olmaya çalışıyorum ,bu ara fazla blog arkadaşlara yorum yazamıyorum gözlerimde giren ağrı oruç kafama vuruyor yani ekrana fazla bakamıyorum beni bu konuda mazur görün canım çok teşekkürler yorumun için öptüm

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz