8 Temmuz 2013


Bu akşam ilk oruçumuzu tutmak için safurumuza kalkaçağız
Allah nasip ederse.
Benim yaşımda olanlar eski ramazanları anlatmaya  kalksak susmak bilmeyiz.
Davulcuyu görmek için uykusuz geceler ve camda uyuyup kalmalar.
Top patlamadan önce fırınların önünde uzun pide kuyrukları.
Teraviye gidip camide çocukça gülüşmeler.
Yaz dönemlerine denk geldiği yıllarda gece yarılarına kadar
sokak da arkadaşlarla oynamalar.
Davulcu para toplamaya gelince arkasından koşuşturmalar
Çocuk oruçu diye horoz oruçu tutmalar,tabiki yiyerek içerek.
Komşu ve akraba davetleri
yer sofralarında yenilen neşeli yemekler
daha bir çokları
Her yörenin kendine göre ramazan öyküleri vardır
Ama ne olursa olsun bir başkadır ramazan ve her insan bunu yaşamalı
Tabiki sağlığı elverdiğince.
Ağır işlerde çalışan tarlada güneşin altında çalışan,fabrikalarda çalışanlar için
durum farklıdır.
Evde rahat yatarak oruç tutup,tutmayanı küçümsemek değildir oruç.
Oruç aç kalmanın ne demek olduğunu
yoksulluğun ne demek olduğunun idrakidir
anlayana
Yoksa lüx sofralarda iftar yapmak değildir.
Vicdan kapılarının sonuna kadar açılması ve bir daha kapanmamasıdır oruç.
Allah!ın istediği budur bizden yoksa aç kalmak 
ne işine yarar yüce Rabbimim.
Oruç tutan tutmayan tüm insanlığa barış olması dileğiyle
hoş gelmiş sefa gelmiş 
RAMAZAN

4 yorum:

  1. Canim hayirli zamanlar diliyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende aynen Arzuçuğum hepimize hayır diliyorum

      Sil
  2. Ramazan ayını çok seviyorum daha huzurlu hissediyorum kendimi. Hepimize tüm islam alemine hayırlı ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birlik beraberlik oluşuyor İnşallah barış da oluşur bende çok severim Allah kabul etsin tüm oruçları

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz