26 Mart 2013

YALANCI İÇLİ KÖFTE







Gerçek içli köfte hiç yapmadım denemedim bile.
Zaten yöre olarak bize öğretilen bir tarif de değildi.
Gerçek adı Kibbe imiş
Yani Arap mutfağı.
Bizde de Osmaniye,Kahramanmaraş,Elazığ
Malatya,Mardin,Diyarbakır,Hatay
Gaziantep,Adana,Urfa veAdıyaman 
yörelerinde yapılmaktaymış.
Ama ne yapalım bizde eli kolu bağlı duracak değiliz ya
yalancısı ile idare etmekten başka çare yok.
Marifet bu kadar
İşte yalancı içli köfte bakalım neymiş?
yalanı



MALZEMELER:

4-5 adet orta boy haşlanmış patates
1 orta boy kuru soğan
Yarım su bardağı kısırlık bulgur
1 'er tatlı kaşığı biber ve domates salçası
tuz ve istediğiniz baharatlardan karabiber,acı biber ,kimyon

İçine koymak için:
4-5 kaşık kavrulmuş kıyma 
1 küçük boy kuru soğan
tuz,karabiber
1 avuç kırılmış ceviz

YAPILIŞI:

Soğan ince kıyılıp yağda pembe kavrulur.
Kısırlık bulguru ılık su ile ıslatılıp bir kenarda şişmesi için bırakılır.
Haşlanmış patatesler rendelenip soğanların içine salçalar la kavrulur
Tuz ve baharatlar katılıp ateşten alınır.
Islatılmış kısırlık bulguru haşlanmış patatesle beraber elle yoğurulur, tabi ki soğuduktan sonra
Diğer taraftan yine soğanı yağla kavurup kıymayı da ilave edilir.
İçine baharatları ve cevizi de katılır.
İsterseniz acı biberde katabilirsiniz.
Patatesimiz den elimize alıp yuvarlak yapıp ortasını havuz gibi açalım,içine kıymalı harçtan koyup kapatılır.
İşte bu kadar yalancı içli köfte ,bir gün muhakkak sahicisini de yaparım ne dersiniz
Afiyet sağlık olsun





















28 yorum:

  1. Sezgin Hanım,
    Bir Hataylı olarak bende içli köftenin dışına patates koyuyorum.Daha hafif oluyor.Sizide tebrik ederim gayet başarılı buldum ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benden bu kadar tabiki ustalar sizlersiniz,çok teşekkür

      Sil
  2. adanamızın en güzel yemeği içli köfte... Mis gibi olur :) ellerine sağlık kardelen abla soğanı bende doğruyorum daha lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğansız bir yemek düşünemediğim için herşeye soğan doğrarız biz.Bir Adanalı olarak siz bu işin ustasısınız,çok teşekkür

      Sil
  3. Yalancı malancı nefis olmuş canım ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım bizde yalancısı var

      Sil
  4. Sinceramente, gostei da receita.
    É mais leve e mais saudável!
    Amo os temperos que vocês usam... tudo fica mais saboroso.
    Bom fim de semana!
    Beijinhos.

    ¸.•°♡
    ♡ Feliz Páscoa!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Magia denersen mutlu olaçağım öptüm

      Sil
  5. Bende bir cesaret edip gerçeğini yaptım...Tek fark ben dışınada az biraz kıyma-ekliyorum...Gerçekten çok güzel oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bakmaya geliyorum sayfanızda paylaştıysanız faydalanmak isterim canım çok teşekkür

      Sil
  6. yemeklerin yalancıları güzel oluyor :)
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de sahicisini yapamayınca yalancılarıyla da insan mutlu olmalı değil mi,çok teşekkür

      Sil
  7. Bende geldim bendeee :)
    Ne güzel olmuş içli köftelerin ablacım, hiç de yalancı falan değil çoooook nefis olmuşlar vallahi :)
    Ellerine sağlık. İlk fırsatta denemeyi istiyorum. Tarif için teşekkürler...
    Öpüyorum çoook :))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçeği daha zahmetli olduğu için ben şöyle uyduruk yaptım ama güzel oldu sanırım,çok teşekkür

      Sil
  8. ellerinize sağlık cok güzel bir tat paylaşımıız için cok tşkler

    YanıtlaSil
  9. Bana çok zormuş gibi geldiği için hiç denemedim.
    Senin ki nefis görünüyor arkadaşım
    Sevgileer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zor olanı bende denemedim bu benim uydurduğum yalancısı işte hemen olu veren ,çok teşekkür canım

      Sil
  10. Yalacısı sahicisi demem yerim hiç affetmem :)) Harika olmuş köfteler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede bulunca sahici olmayınca yalancısı ,çok teşekkür canım

      Sil
  11. yalancı mı, gerçeğinden farksız olmuş bence, süper gözüküyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım yalancısı aman kimse duymasın,çok teşekkür

      Sil
  12. Certamente é uma delícia! Tem um aspecto maravilhoso! Não sei se na tua terra se festeja a Páscoa (Ressureição de Cristo) mais vim te desejar dias de muita paz, alegrias e saúde junto a tua família! Beijos carinhosos...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz kutlamıyoruz ama dinimiz gereği İsa peygamberi kabul eder ve anarız,sizinde paskayla günü kutlu olsun canım öptüm

      Sil
  13. İçli köfte çok severim yalancı sahici hiç fark etmez,tadı nefis olmuştur ellerine sağlık.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede bunun ustası yapsın yerim valla ama ben bunu yaptım yedim ee buda oldu ,çok teşekkür canım

      Sil
  14. hiç yapmadığım bir lezzet ,senin tarif kolay gibi göründü gözüme,ellerin dert görmesin canım.

    YanıtlaSil
  15. Canım ablam senin o güzel pamuk ellerine sağlık çok güzeller hepside harika neler paylaşmışsın bende ne zamandır gelemedim biraz rahatsızdım rabbim herkeze şifa versin banada güzel yorumuna amin dedim öptü kuzun:)))

    YanıtlaSil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz