15 Mart 2013

TAHİNLİ KURABİYE



Bu kurabiyeleri gördüğüm bloglar cafe portakal ve hayat cafe tarifleri  ikisine de tarif için teşekkürler.
İkisi de nasıl cafe cafe denk gelmiş.
Birinde sade diğerinde kakaoluydu.
 İki tarifede baktığımda çok leziz duruyorlardı.
 İkisini de denemeye karar verdim.
İkisi de harika oldu .
Hadi deneme sırası sizde



MALZEMELER:

1 su bardağı tahin
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağından biraz fazla pudra şekeri
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı kakao
yarım paket kabartma tozu
Alabildiği kadar un

YAPILIŞI:

Un hariç tüm malzemeyi karıştırma kabına koyalım
Elle karıştıralım,azar azar unu ilave edelim.
Ele yapışmayan bir hamur olunca 15-20 dakika dolapta bekletelim.
Ufak parçalar alıp ,yuvarlayalım ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pembeleşene kadar pişirelim
Sade yaptığınız zaman kakaoyu kullanmayalım
Afiyet sağlık olsun



Onlar iki aşık gibilerdi 
Raflarda onları hep yan yana dizerlerdi.
Almak isteyen ikisinide alırdı.
Bazı marketlerde hatta sarılı olurlar,eller uzandı mı ikisine birlikte uzanırdı.
Kimse ayırmazdı onları.
Biri sarışın diğeri esmerdi.
İkimiz elle verelim de güçlerimizden faydalansın
çocuklar,yaşlılar ve hastalar ,derlerdi ve hep öylede olurdu.
Onlar iki aşık,yan yana dururlar
bir tabakta karışırlar
Tahin-Pekmez olu verirler.
Biri esmer diğeri sarışın,iki ayrı renk
olur sana 
tek renk,tek lezzet





45 yorum:

  1. ELLERINE SAGLIK CANIM,NEFİS GÖRÜNÜYORLAR.

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, kurabiyeler nefis görünüyor.
    Bende geçen hafta yaptım, şekil verirken hamuru kolay toparlanmadığı için dondurma kaşığı ile şekil verdim.
    Tahinli kurabiyenin tadı çok güzel oluyor, çok severim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz buzdolabında donması şekil için iyi gelecektir ,çok teşekkürler

      Sil
  3. Vê-se que ficaram maravilhosos! Estou salivando de vontade tar um deses...beijinhos doces...

    YanıtlaSil
  4. ellrine sağlık.nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  5. en sevdiğim kurabiyelerden canım.ellerine sağlık.segiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde sevgimi topladı ,çok teşekkürler canım

      Sil
  6. İÇİNDE TAHİN OLAN TÜM LEZZETLERE VARIM:)ELLERİNE SAĞLIK CANIM,HARİKA GÖRÜNÜYORLAR.
    DİĞER 2 ARKADAŞIMIZIN DA ELLERİNE SAĞLIK.
    BENCE DE TAHİN PETMEZ BİRBİRİNDEN AYRILMAZ 2 AŞIKLAR:)
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiniz mi ne mutlu bana ,çok teşekkürler canım

      Sil
  7. ELİNE SAĞLIKK NEFİS OLMUŞ CANIMM BAYILDIMMM:)

    YanıtlaSil
  8. Çok severim ellerinize sağlık nasıl lezzetli olur görüntü de harika :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım değişik kurabiye

      Sil
  9. ellerini saglik kardelen! mutlaka yapmama gerek tahinlisini ben daha once gormemistim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende arkadaşlarımda gördüm kıskandım niye benim yok diye hemen yaptım harika oluyor,çok teşekkürler

      Sil
  10. °º✿彡

    Muito difícil escolher o sabor: gosto de café mas o aroma da laranja é delicioso.
    Que receita maravilhosa!!!!
    Bom domingo!
    Beijinhos do Brasil. 彡✿º°
    °º✿✿º°

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru söylüyorsunuz .çok teşekkürler canım

      Sil
  11. Adsız3/17/2013

    Kurabiye yapmaya bayılan ve bu konu da minik bir üne sahip olan ben ne zamandır aklımda olan tahinli kurabiyeyi hiç denemedim ama sizinkileri görünce derhal deneme kararı aldım :) ellerinize sağlık çok güzel gözüküyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O halde şu sıralar denemişsiniz dir bende gelip blogda size yorum yazarım,çok teşekkürler

      Sil
  12. Canım tahin-pekmez denince akan sular durur ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. mmm canım ablam kahvaltıya harika aldım.
    eline sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldın gene kurabiyeleri hadi bakalım bende arkandan geliyorum

      Sil
  14. Nefis olmuşlar ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. aaaa,ben senden önce tadına bakmışım,yayınlamaya fırsat olmadı daha,ama süper bir lezzet ,ellerine sağlık ve neşeli hafta sonu dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin kurabiyeni de dört gözle bekliyorum canım

      Sil
  16. Bende cok severim.... ellerine saglik ablacigim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel oluyor bende sevdim çok teşekkürler canım

      Sil
  17. Bende bu kurabiyeden yapmıştım..Gerçekten çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler yorum için değişik oluyor

      Sil
  18. TAHİNLİ KURABİYEYİ ÇOK SEVERİM AMA HİÇ YAPMADIM
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    TEŞEKKÜRLER TARİF İÇİN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün dene canım sevenler gurubuna sende katıl çok teşekkürler

      Sil
  19. Ablacım tahinli kurabiye denedimde kakaolu denememiştim nede güzel olmuşlar aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde bu tür tatlıları iki renkli deniyorum gönül hangisini severse diye çok teşekkürler canım

      Sil
  20. Missler gibi olmuş işin içinde tahin varsa lezzet kaçınılmaz oluyor hepinizin ellerine sağlık canım afiyetler olsun,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım tahin başka bir tad veriyor

      Sil
  21. hu hu ! neredesin kis gunesi , ben buraya daha once bir yorum birakmistim herhalde ? ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış güneşi burada Edaçığım bir yere gitmedi.Lakin mim için hazırlıklara daha sen beni mimlediğin zaman başlamıştım anca bitirdim,biliyorsunuz ben mimleri baştan savma yapmıyor üzerinde uzun uzun çalıştıktan sonra yayınlıyorum.Ayrıca ilginede teşekkür ederim çok hoşuma gitti öptüm

      Sil
  22. Kurabiyeler tıpkı acıbadem kurabiyesini andırıyorlar. Ben çok severim onu kardelenciğim hatta seyahate giderken yanıma çay kahve servisinde kahveyle yemek için bunlardan alırım tarifini kaydettim deneyeceğim tahini şu sıralar bizde çok az olmak kaydıyla kahvaltı masamızda bulunduruyoruz eskiden çok olurdu tahin pekmez ikilisi..sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükrançığım acıbadem dedin aklıma düşürdün şimdi ben yapmazmıyım uzun zamandır yapmamıştım ayrıca tam seyahat kurabiyesi ,çok teşekkürler canım

      Sil
  23. Harika görünüyor ikisi de.. Kakaolu olanı hiç denemedim, hep sade yaptım şimdiye kadar. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurabiye deyince kakaolu mu diye sorar çoğu çocuk dur dedim bir deneme yapalım oldu sanırım,çok teşekkürler

      Sil
  24. canıııım,süper kurabiyeler ,tatlarını çok seviyorum,tabi sadesini yaptım sadece ,ellerine sağılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde kakaolu deneyin derim çok güzel oluyor,çok teşekkür

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz