5 Mart 2013

ELMALI PARFE





Blogumun birinci yıl için yapmış olduğum parfenin 
tozu bile kalmadı.
Nasıl dolaptan çıkardım dilimlenmiş resimlerini çekmek için
anında yok oldu,-durun demeye kalmadan bitti.
Ertesi gün tekrar yaptım ve bir kareyi zor alabildim.
İşte elmalı parfe buradan yani Müge hanımın sitesinden
yararlandım.
İşte Elmalı parfe


MALZEMELER:

3 su bardağı elma rendesi
1 çay bardağı şeker
1 yemek kaşığı mısır unu
3 yemek kaşığı limon suyu
3 yemek kaşığı su 
1 çay bardağı ceviz
1 adet limon kabuğu rendesi
1 paket sade kremşanti
1 su bardağı süt
8-10 kedi dili

YAPILIŞI:

Elma rendelenir,kararmaması için limon suyu,şeker ve mısır unuyla pişirilir.
Soğumaya bırakılır.
Süt krem şanti ile çırpılır,ceviz,limon kabuğu katılır.
Elma harcı soğuduktan sonra şantiyle karıştırılır.
Kalıma dökmeden önce altına strech serilir.
Harcın bir kısmını önce dökün,arasına süte batırılmış kedi dili koyun.
Kalan harcı da dökün ve dışarıda biraz durduktan sonra buzdolabında dondurun.
Bir gece bekleyen tatlımızı ters çevirin ve üzerine benmari usulü eritilmiş bitter
çikolata dökün.
Ben arasına portakal kabuğu şekerlemesi de ilave ettim.
Tarifi aldığım Müge hanımda kendinize göre tarifi yorumlayınız demiş.
Bende katılıyorum buna ve elmalı parfeyi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz.
Afiyet sağlık olsun








45 yorum:

  1. Ablacim tekrar nice senelere
    eline saglik .

    YanıtlaSil
  2. ne zamandır yapmıyordum,iyiki aklıma düşürdünüz, memleketten gelen
    ve artık buruşmaya yüz tutmuş elmalarımı değerlendiririm.
    nice seneler blog dünyasında olursun inşallah ablacığım,ellerin dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler hemen dene bence seveçeksin hele çocuklar

      Sil
  3. Ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor
    allah yaptıklarımızı ağız tadıyla yemeyi nasip etsin inşallah sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım seninde ağzına sağlık duan dan ötürü öptüm

      Sil
  4. Yeniden nice nice yıllara canım o kalan son dilimide ben aldım gittim bile haberin olsun .Çokk güzel olmuş ellerine sağlık sevgilerimle canımmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeyen pişman zaten al canım hepsini çok teşekkürler

      Sil
  5. Adsız3/05/2013

    Bende tebrik ediyorum bloğunuzun yaş gününü. :) Parfeniz çok lezzetli görünüyor bu tarifi deneyeceğim inşaAllah ellerinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene canım çok hafif bir tatlı çok teşekkürler canım öptüm

      Sil
  6. Tekrar nice senelere ellerine sağlık.Bu arada son zamanlarda bloguna arada giremiyorum,kaldırıldı diye uyarı geliyor .Şimdide oldu 5 kez denedim hep aynı 6.denememden sonra açıldı sayfanız.Bu neden oluyor ki.Selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyardığın için sağolasın banada olmaya başladı demek geçen bende başka bir blog arkadaşımı uyardım ne oluyor böyle acaba,çok teşekkürler canım öptüm

      Sil
  7. Ellerine saglik Karedelencigim. Nice seneler.

    YanıtlaSil
  8. Uma boa delícia a se experimentar! Já estava com saudades! Beijinhos carinhosos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ninaçığım çok teşekkürler öptüm canım

      Sil
  9. nefis görünüyor.ellerize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. aaaa,krem şanti var ise bu tatlı kesin yapılmalı,küçük hanıma göre ayarlıyorum tatlıları ,ellerine sağılık canım,hem kolay ,hem lezzetli,sadece bu bekleme süresi ....zor gelir .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük hanım kesin bayılır hemen yap,yarım gün kalsın dolapda senin ki, canım çok teşekkürler öptüm

      Sil
  11. Mmmm nefis görünüyor tarif alındı mutlaka denenecek eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. Nice nice senelere .Parfe seviyorum.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parfe sevenler denesin seveçekler bu tarifi çok teşekkür canım öptüm

      Sil
  13. Öncelikle nice mutlu yıllar ve bol paylaşımlar diliyorum canım:)
    Ellerine sağlık.İçindekilerden nefis bir lezzet olduğu belli oluyor.
    Mutlaka deniycem.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Adsız3/06/2013

    Nice mutlu yıllar dilerim .Parfe öyle muhteşem gözüküyor ki elbette tek bir parça bile kalmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım aynen öyle oldu çok teşekkürler öptüm

      Sil
  15. Boyle guzel parfe olurda kalirmi kalmaz tabiki..Nice tarif paylasimlarinda uzun senelere diyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım öptüm kalmadığı yerde yeniledik tabi ki

      Sil
  16. HAYIRLI YILLAR GÜZEL PAYLAŞIMLAR
    ENFES GÖZÜKÜYOR
    TABİKİDE KALMAZ KALIRMI BÖYLE BİR LEZZET
    ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım öptüm lezzetli olunca tabi ki kalmadı

      Sil
  17. yazın sıcağında kurtarıcı bir tat oluyor gerçekten nefis bir tatlı :) ellerine sağlık Kardelen abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı bekleyemedik ama yazın daha sık yapılaçak bir tatlı çok teşekkürler canım öptüm

      Sil
  18. merhabalar,her eve lazım bir blog bu.çok sevdim ...hemen takibe aldım:)Daha nice yıllara :)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni şımarttınız canım çok teşekkürler hep beraber uzun yıllara

      Sil
  19. Merhabalar sevgili Kardelen,iki haftadir ugrayamadim buralara,kusura bakma nolur,birinci yilini kutlama mesajim biraz gecikti,tekrar bende tebrik ediyorum ve nice yillara nice güzel paylasimlara diyorum,hep beraber buralarada yaslanicaz galiba,iyiki bu böyle,yoksa ben buralarda insansizliktan catlar ölürdüm herhalde!

    Elmali parfe yine hic rastlamadigim bir tarif,mutlaka denemek istiyorum,ellerinize saglik efendim,yeniden görüsebilmek ümidiyle hoscakalin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Serpil çiğim çocuklarla kolay mı tabiki bütün gününü ve enerjini alıyordur.Bu tarif yap dolaba at dondurma niyetine ikram olacak bir tarif çocuklarda çok seviyorlar,muhakkak yap derim çok teşekkürler canım öptüm

      Sil
  20. Sezgin Hanım,
    Blogunun yıldönümü sebebiyle tebrik ediyorum daha nice tariflere canım arkadaşım.Elmalı parfeye bayıldım ellerinize sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Böyle nefis bir şey yaparsan kalmaz tabii :))
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalmadı bende şaşırdım, artık yenisini yapmaktan başka çare kalmadı canım çok teşekkürler

      Sil
  22. Nefis bir görüntü canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  23. Ablacım tam yaza uygun serin serin bir tarif olmuş :)
    hem yap dondurucuya at misafir gelince çıkar gayet pratik ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle uğurböçeğim benim aklımı okudun çok teşekkürler

      Sil
  24. böyle lezzetli bir tatlının kalabileceğini düşünmek bir hata bence, yemek için acele etmek gerek, yoksa elimizde çatalla kalırız...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten tam dediğiniz gibi canım çok teşekkürler öptüm

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz