3 Ocak 2013

PORTAKALLI ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ VE ÇORBASI






Yılbaşından yorulan bedenleri bir sebze yemeği ve 
sebze çorbasıyla toparlama zamanı
hafif yiyerek biraz kendimize getirir
diye düşündüğüm  zeytinyağlı kereviz ve çorbası 
çok ideal.
Sanırım tüm blog arkadaşlarım bu konuda usta 
ee bende katılayım bu guruba
İşte portakallı kereviz tarifim
buda benden
Yeni yıla 2013'e  merhaba


MALZEMELER:

3 adet kereviz
2 adet havuç
2 adet patates
2 portakal suyu
1 portakal
1 büyük baş kurusoğan 
zeytinyağı
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
az domates sos

YAPILIŞI

Bir büyük baş kuru soğan iri doğranır
Kerevizler soyulup yuvarlak doğranır,tencereye soğanların üzerine dizilir.
Patates ve havuç julyen doğranır,kerevizin üzerine serpilir.
En üstte 1 portakalı soyup yuvarlak kesip dizilir.
Çok az domates sos üzerine gezdirilir(yazdan yaptığımız sos)
2 adet portakalın suyu sıkılıp tencereye ilave edilir.
Tuz ve şekeri ekilir az yağ ile pişirilme işlemi başlar
Suyunu çekerse az su ilave edebilirsiniz zira kendi suyu ile pişerse daha lezzetli olur.
Piştikten sonra üzerine zeytinyağını gezdirin.
Ertesi gün yemek üzere soğuk bir yere kaldırılır.(zeytinyağlılar bir gün beklerse lezzeti o zaman gelir.)
Afiyet bal şeker olsun

Aynı malzemeleri kullanarak çorbasınıda yapmak mümkün
Sadece portakalları kullanmayın
Piştikten sonra blandırdan  geçirin
Çorbanız hazır
Sıcacık için 









22 yorum:

  1. yıllarca hiç kereviz yemedim ama nezaman portakallı kereviz yedim sonra kerevizin müptelası oldum:) kardelen ablacım ellerine sağlık çorbada yemekte nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende canım ne zaman portakal bunun içine girdi bende severek yapmaya başladım lakin bizim evin küçüğüne yediremedik ee bir çare o da çorbası oldu sorun çözüldü,çok teşekkürler yorum için

      Sil
  2. Nedense kereviz çocukken pek sevilmez kıymeti anne olunca anlaşılıyor herhalde, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede ama ben çorbası olsun içsinler diye yapıp dayıyorum önüne.Anne olunca çok şeyin kıymeti anlaşılır, çok teşekkürler

      Sil
  3. Elinize sağlık, benimde kış aylarında sıklıkla yaptığım yemek özellikle çocuklara yediriyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kışın gözdesi bence çocuklar yiyorsa çok güzel sorun yok demektir.Çok teşekkürler yorum için

      Sil
  4. Muito saudável e nutritivo, bem apripriado para após o comer sem medida das festas. Beijos.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nina bol bol yemek en güzel lezzetler

      Sil
  5. mmmm ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun canım ,çok teşekkürler yorum için

      Sil
  6. Kerevizin her halini çok seven biri olarak hemen çorbanın notunu aldım. Yalnız ben kerevizde domatesi sevmiyorum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kerevizden her tür yemek yapılmaya başlandı çorbasıda çok güzel oluyor.Domatesi yazın çokça kavanozladım o yüzden az az böyle tüketeyim dedim.Arabın yağı hesabı:))) çok teşekkürler yorum için

      Sil
  7. Ohhhh portakallısı ve çorbası mis misss.Ellerine sağlık canım.
    Çookkk severim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorbasıda çok seviliyor dediğiniz gibi mis gibi içiliyor.Çok teşekkür canım

      Sil
  8. Çok severim kerevizi ve kokusunu,nefiss görünüyor..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kereviz çok sevinecek bu kadar sevildiğine .Çok teşekkürler canım

      Sil
  9. Kerevizin her bir şeyine bayılırım ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog dünyasına girdikten sonra çok değişik tariflerle karşılaştım bunlardan kereviz ön planda,çok teşekkürler canım

      Sil
  10. eline sağlık canım
    benim de mutfağımda şu an portakallı kereviz pişmekte
    kışın bol bol tüketilmeli
    çorbası da güzel olmuş
    kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfak mis gibi kokmuştur afiyet olsun canım,çok teşekkürler

      Sil
  11. ablacım nasılsın.
    bu güzellikler insana enerji verir.
    ellerine sağlık nice nice senelere mutluluklar hepimize olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni gördüm mü içim rahat ediyor Ayşeçiğim,enerjimiz bol olsun o zaman canım seninde senelerin böyle mutlu olsun ,çok teşekkür canım

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz