22 Ocak 2013

HAŞHAŞLI REVANİ


Haşhaşlı revani uzun zamandır yapmayı planladığım bir tarif
Tadını biliyorum yedim,ağza kıtır kıtır bir ses geliyor,haşhaşın
sesi.
O halde bende yapayım ve paylaşayım blog arkadaşlarımla dedim.
Bir çok blog da görmüştüm,ama not almamışım.
Bundan sonra not alacağım söz.
Unutmam diyorum ama gene unutuyorum hangi blogda gördüğümü
Şimdi kıtır ses çıkaran haşhaşlı revaninin
tarifi


MALZEMELER:

1 su bardağı şeker
4 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı irmik
1 su bardağı haşhaş tohumu siyah
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 portakalın kabuğu veya limonun

ŞERBETİ İÇİN:

4 su bardağı şeker
4 su bardağı su
içine 4-5 damla limon


YAPILIŞI:

yumurta şeker ile çırpılır.
Sırasıyla diğer sıvılar yağ,yoğurt katılır.
Diğer malzemelerde irmik,haşhaş tohumu katılır.
Alabildiği kadar un kabartma tozu ile elenerek ilave edilir.
En son portakal kabuğu rendesi katılıp,yağlanmış borcama veya kalıba dökülür.
Fırında kek pişerken şerbetini koyup soğumaya bırakılır.
Kekimiz fırından çıktıktan sonra bir 5 dakika  ilk sıcaklığı çıkınca dilimlere kesilir.
Soğuk şerbetimizi kaşık kaşık dökün üzerine başka bir kapak kapatarak 
şerbeti çekmesini bekleyin.
Şerbeti çekince buzdolabında soğutun ve soğuk servis yapılır.
Genelde kekin üzerine başka bir muhallebi tarzında süs yapılıyor ben yapmadım,
pudra şekeri serptim siz arzu ederseniz yapabilirsiniz.
Afiyet bal şeker olsun





Tüm insanlığın kandilini kutluyorum



daha şerbeti ekilmeden ucundan gitti 

54 yorum:

  1. haşhaşın o çıtır çıtırlığı benide mest ediyor
    ellerine sağlık çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağızda bir oynaş cıtır cıtır çok ilginç öyle değil mi

      Sil
  2. her türlü affetmem ama evaninin en sevdiğim hali..Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Revani eskiden sadece irmikle yapılırdı şimdi haşhaşda katılır oldu çok sevimli ikili ben beğendim,size tavsiyem hiç affetmeyin

      Sil
  3. tatlı çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlısı az şerbeti yerinde güzel bir kombin oldu sevdim ben sizede tavsiye ederim mutlaka yapın

      Sil
  4. Bende çok severek yerim bu tatlıyı çıtır çıtır haşhaşlar çok hoşuma gidiyor.
    Ellerine sağlık Kardelencim..

    YanıtlaSil
  5. Ben de severim ellerinize sağlık.Üzerine kremşanti ile de tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde öyle yapıyorlar ben bir orjinal halini görmek için sade denedim tavsiyene bakaçağım

      Sil
  6. Haşhaşlı tarifleri, özellikle revaniyi çok severim.
    Ellerinize sağlık, revani nefis görünüyor.
    Bu arada;
    Kandilinizi kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım seninde kutlu olsun

      Sil
  7. Hashasli bende cok severim , emeklerine saglik.

    Hayirli kandiller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım seninde kutlu olsun

      Sil
  8. ben bu tatlının tadına daha bakamadım ama methini çok duydum, görüntü süper , ellerinize sağlık...
    sizin de kandiliniz mübarek olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epeydir bende bazı yerlerde tadına bakmıştım ama kendim yeni denedim,fenada olmadı,sizinde kandiliniz kutlu olsun canım

      Sil
  9. Sanada hayırlı kandiller canım.
    Haşhaşlı revani enfes görünüyor,ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım sevgiler hep beraber olsun

      Sil
  10. Canım ellerine sağlık,sunumda çok şık olmuş.Hayırlı kandiller sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım sunum için çok karın ağrısı çekiyorum.Tarifi denemek değil nasıl güzel sunum yaparım diye çeşitli şekiller denemekten helak olduğum zamanlar çoktur ama değer

      Sil
  11. Canım ellerine sağlık bir keresinde bir arkadaşta yemiştim gerçekten haşhaşın verdiği lezzet harika oluyor .Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım değişik bir tarif yapmak isteyenlere ideal diyorum

      Sil
  12. Ellerine sağlık hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sizede hayırlı kandiller canım

      Sil
  13. Nefis görünüyor.Ellerinize sağlık Hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım seninde kandilin kutlu olsun çok teşekkürler

      Sil
  14. Ellerine sağlık,nefis olur haşhaşlı revani.Sunumun çok güzel,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunumu beğenmenize sevindim çok teşekkürler canım

      Sil
  15. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor:)Daha önce hiç tatmdım görüntüsü çok güzel:))sunumda harika:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende size teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için canım,güzel yürek için

      Sil
  16. Canım ablam geldim kuzun seni hiç unuturmu .
    Annemle ilgilenmem gerekti onden çokbloklara uğrayamadım kusuruma bakma.
    mmmmmmmm lezzetli göze hitap eden bir tatlı senin o güzel ellerine ve gönlüne sağlık.
    nice güzel mutlu günlere sağlık sıhhat ve afiyetle:)))))
    Kuzun saygılarını bıraktı kabul buyururmusun ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni gidi seni göremeyince dedim en son hava şartlarından dolayı üşütüp hastamı oldu.Merak ettim canım sayfana gittim ama birde ne göreyim birinçi olmuş çok güzel pastayla tebrikler canım.Saygılarını aldım Allah yolunu açık etsin

      Sil
  17. bu tatlıyı serbetli tatlıları hiç sevmememe rağmen bir kere tadını merak ettiğim için tatmıştım ve bayılmıştım..harika görünüyor Kardelen ablacım ellerine sağlık..Geçmiş kandilin mübarek olsun..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler seninde geçmiş kandilin kutlu olsun canım

      Sil
  18. Bana tatlıyı sevdiren bir tattır kendisi:)O sebepten pek kıymetlidir gözümde, yeri apayrıdır yanımda.
    MaşAllah seninkisi de ne güzel kabarmış,ellerine,emeğine sağlık ablacığım.
    O tepsi şuan önümde olmalıydı ve ben de yarısını yemeliydim diyorum inan bana:)
    Sağlık ve afiyetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tepsiyi al götür canım doyasıya ye afiyet olsun

      Sil
  19. buna dayanilir mi Kardeleeeen ????ellerine saglik çok yumucak bir pasta oldugu buradan anlasilabiliyor ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemesi çok lezzetli ve şenlikli bana göre ağzında bir çıtırtı ve yumuşaçık dedğiniz gibi

      Sil
  20. Ben hiç yemedim ama çok merak ediyorum, ellerine sağlık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herşeyin bir ilki varmış deneyin ve sizde katılın haşhaşlı revani yiyenlerin gurubuna ama mutlaka

      Sil
  21. Revaniyi çok severim ama haşhaşlı bilmiyordum. Görüntü süper. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yeni trend revani ama gerçekten nefis bir şey oluyor deneyin derim

      Sil
  22. OOO mis gibi olmuştur. Azıcık ağızda tane tane
    Nefis ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağzınıza tane tane haşhaş geliyor nefis bir lezzet

      Sil
  23. Ben henüz denemedim bu tatlı sanki o kıtırlık ev halkının hoşuna gitmez gibi geliyor..
    Ellerine sağlık canım..
    Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz yapın ev halkı bir denesin sonra yorumları bizde yaparız bu lezzetden mahrum kalmasın kimse

      Sil
  24. çıtır çıtır bayılırım,eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet deneyenler aynı şeyi söylüyor bende dahil çıtır çıtır hareketli bir tatlı

      Sil
  25. Revanın en çıtır halî, ellerine saglık Sezgincigim. Bir dilim kaldıysa istiyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım ben sana taze taze ve bir sürü yaparım çok teşekkürler

      Sil
  26. gecende tadi agzimda kaldi bir dilim daha alip kaçiyorum ben kardelencim ;)) ellerine sagiiiik! oh ne guzel !insanin yemekten anliyan bir blog arkadasi olmasi çok hosibr duyguymus megerse ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim bir dilim değil hepsini al, güzel düşünçelerin için canımsın benim Allah yolunu açık etsin

      Sil
  27. Normal hashasla olmaz mi ki???illa mavi hashas olmasi sart mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. malesef normal haşhaş tuzlular için ideal

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz