16 Aralık 2012

KARNIBAHAR ÇORBASI




Sebzelerimizden çorba yaparak hem biz hem de çocuklarımız 
faydalansın.
Çünkü onlar çok değerli, hem çocuklarımız hem sebzelerimiz

MALZEMELER

Küçük bir karnıbahar
Bir büyük boy kuru soğan
Yarım kaşık domates ve biber salçası
Yarım su bardağı bulgur
2 adet küçük  havuç
sıvıyağ,tuz,karabiber
üzerine sarımsaklı yoğurt

YAPILIŞI

Karnıbaharı yıkayıp küçük çiçeklerine ayıralım.
Düdüklü tencereye soğanı doğrayalım.
Salçaları koyup biraz soteleyelim.
havucu ve bulguru da yıkayıp ilave edelim
Karnıbaharı da katıp suyunu koyalım.suyu biraz fazla olsun çorba olacağı için.
sıvı yağ,tuz ve karabiberi de katıp düdüklünün kapağını kapatalım
10 veya 15 dakika pişirelim.(herkesin düdüklüsü farklı pişirebilir)
Servis yaparken üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirelim ve sıcak sıcak içelim
Afiyet bal şeker olsun
.

16 yorum:

  1. Hiç bilmiyordum karnıbahar çorbasını. Bir çorba fanatiği olarak hemen notumu aldım. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Brokoli çorbası yapılınca karnıbahara haksızlık yapıldığını fark ettim.Neden brokoli daha şurda yeni çıktı hemen çorbası var,neden karnıbaharın olmasın dedim.Tadı güzel bir çorba olduğunu kanıtladı karnıbahar.Deneyin Fanatik olursunuz,siz de değişiklik yaparak kendi damak tadınıza göre uygulayabilirsiniz şimdiden afiyet olsun

      Sil
  2. görüntüsüde güzel,karnıbahar olduğu ancak içince anlaşılır gibi.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içine karnıbaharları minik minik yaptığım için içince anlaşılıyor,tadında lezzetinde bir çorba sevenlere tavsiye edilir.

      Sil
  3. Karnibahar corbasi nefis olmustur eminim, ama ben hic yapmadim..denemem lazim..ellerinize saglik Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denerken eğer bulgur sevmezseniz pirinç katabilirsiniz kendi zevkinize göre uyarlanabilir ama çocuklar için bulgur bulunmaz bir nimet bence

      Sil
  4. Karnıbahar sevmeyenlere yedirmek için iyi bir alternatif. Ellerinize sağlık, Deneyeceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feray hanım tamda bu noktada yapılan bir çorba nazlı bebekler koca bebekler için madem yemeğinde surat asılıyor alsana çorbası demek için iyi bir fırsat

      Sil
  5. değişik bir çorba, denenesi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bıktım aynı çorbaları yapmaktan ve içmekten diyenlere yeni bir alternatif

      Sil
  6. Ellerinize sağlık değişik çorba tarifi arayanlar için güzel bir alternatif..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz hanımlar evirir çeviririz eskilerden yeni tarifler çıkarırız doğamızda var zaten bu kadar tarif nereden oluşuyor

      Sil
  7. bu çorbayı sevdim,salatadan sonra ev halkına yapayım bakalım.Yeni başlayan hafta ile mutluluk,neşeli günler dilerim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamane çocukları bazen ben bunu yemem derya işte onlar için iyi bir gıda alma araçı yapın bakalım seveçekler mi?

      Sil
  8. Tam bu havalara yakışır harika bir çorba olmuş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kış sebzesini insan yazın özlüyor öyle değil mi bol bol tüketmeli,teşekkürler yorum için

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz