26 Aralık 2012

EKŞİLİ KÖFTE



MALZEMELER:

250 gr kıyma orta yağlı
1 küçük kuru soğan
2 çorba kaşığı pirinç
1 çorba kaşığı kısırlık bulgur
karabiber
tuz
kimyon
2 adet havuç
2 adet patates
1 çorba kaşığı salça
yarım çorba kaşığı biber salçası tercihen acı olabilir
sıvıyağ
yarım limon suyu

YAPILIŞI:


Salça tencereye konulup yağda biraz su ile çevrilir.
Patates ve havuç küp küp doğranır
Salçanın içine atılıp az kavrulur.
Üç bardak su ilave edilip az pişirilir.
Diğer taraftan kıymaya, soğan rendesi,pirinç ve kısırlık bulgur ve baharatlar karıştırılır.
Ufak parçalar alınıp elde yuvarlanır.
Yuvarlanan parçalar az un serpilmiş tepsiye dizilir arada sallanır ve tamamen una bulanır.
Kaynamakta olan tencereye köftelerde atılır.
Hepsi  piştikten sonra  limonu ilave edilir,soğutmadan afiyetle yenilir.
Afiyet bal şeker olsun

34 yorum:

  1. oooohh nefis görünüyor.hele de açken.:))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor ..ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. süper görünüyor ekşili köfteye bayılırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eski lezzetlerden aklıma geldi hadi yapayım dedim hemde anarım eskileri

      Sil
  4. ekşili ekşili mis gibi, emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim bu güzel yorumlar için

      Sil
  5. soğuk havalarda çorbalara bayılıyorum,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. imdadımıza yetiştiği için bu çorbalar iyiki var diyorum bende

      Sil
  6. off.çok severim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen sulu sulu bir yemek isteyince kolayca yapılıyor

      Sil
  7. Çok sevdiklerimden ellerine sağlık olsun canım bulgur hiç denememiştim deneyim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pirinçden yavaş yavaş bulgura geçiş yapıyoruz daha sağlıklı olduğu için

      Sil
  8. bugün seninle pişti olmuşuz,bende ekşi olmayanını yayınladım bugün:)eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim olsun bak gönüller bir olsun sanada afiyet olsun canım

      Sil
  9. slm....
    ellerinize sağlık....gecenın bu saatınde blogları gezıyorum ve caanımmm çokkk çekti ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogları gezerken doyar insan en azından gözü ,herkes çok güzel şeyler paylaşıyor

      Sil
  10. ELLERİNE SAĞLIK ABLACIM KIŞIN VAZ GEÇİLMEZLERDE LEZZETİ HARİKA SENİN ELİNDEN YEMEKTE ŞİFA OLUR. ÖPTÜM:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim senin o güzel yüreğin yeter şifa için sevgiler

      Sil
  11. Sezgin Hanım,
    Ekşili köfte ailece severek yediğimiz bir yemektir.Bugün ne pişireyim diye düşünürken sayenizde menümüz belli oldu çok teşekkürler canım ellerinize sağlık.SELAMLAR,SEVGİLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ufak bir katkım olduysa ne mutlu canım sevgiler hep beraber olsun

      Sil
  12. Ben bunu bulgurla hiç yemedim,hep pirinçli yaparım.Elinize sağlık,bulgurla daha da sağlıklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. az pirinç az bulgur yarı yarıya en sağlıklısını bulana kadar deniyoruz işte sağlık hepimizin olsun

      Sil
  13. eksili kofteyi cok severim ama nedense senede 1 yaparim cok tenbelmiyim ne:)) ben domatesli sehriye yaptim bu gece:) ellerine saglik..Mutlu saglikli 2013 diliyorum sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamarat hatunsunuz belli hergün ayrı tarif tabiki sıra bir defa gelir.:)))biz döndür dolaş bunlar işte.sizlerle birlikte İnşallah 2013 e mutlu gireriz sevgiler

      Sil
  14. Köftenin her halini sevdiğim için eksili daha bir cazip geldi emeklerine sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. köftenin dört halinde biri yemeside çok güzel olur teşekkürler sevgiyle kal canım

      Sil
  15. Bu buz gb, havada sıcacık sıcacık nasıl iyi gider..
    Ekmeği bandıra bandıra..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle suyuna ekmek bandırılıp harika olur.canım benim sanada sevgiler öptüm

      Sil
  16. En sevdiğim yemektir. Çoktandır aklımda yoktu, hemen notumu aldım. Ellerinize sağlık. Size çok şanslı bir yeni yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yapın vakit geçirmeden yıl bitmeden.Ayol o şans bir gülse ne var sizin duanız kabul olur İnşallah.şu biletlere bir para çıksa bütün bloglarımı göreçeğim valla ,sizede şans getirmesi dileğiyle

      Sil
  17. bir kaç gün ortalıktan kayboldum ve nefis yemekler karşıma çıkıyor,ellerine sağılık ,of,of....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen ortaya çık diye yaptık canım benim gelince hemen yemekler hazır olsun dedik mutlu yıllar bu arada öptüm

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz