16 Eylül 2012

ZEYTİNYAĞLI BAKLA





Zeytinyağlı bakla tarifini vermek için biraz düşündüm
Niçin mi ?gençler pek yemez
burun kıvırırlar,pişerken kokar ne kokuyo? derler
 mevsimi kısadır çabuk geçer 
ama genede senede bir kere yemek lazım.
Sevenler için vereyim tarifi demekten başka 
lafım kalmadı.
Afiyet bal şeker olsun
MALZEMELER
  • Yarım kilo bakla
  • 2 iri baş kuru soğan
  • 2-3 domates
  • 1 limon suyu
  • yarım demet dereoto
  • zeytinyağ
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
  1. Bakla ayıklanır yıkanır ve düdüklüye konulur.(bizim buralarda baklaya eşşek baklası denir)
  2. üzerine soğan domates,limon suyu şeker tuz yağ,dereotu konulur az su ile pişirilir
  3. zeytinyağlılar bir gün sonra yenirse daha lezzetli olur
  4. üzerine sarımsaklı yoğurtla servis yapılır
  5. afiyetle yenilir

6 yorum:

  1. ellerinize sağlık bu yemeği görünce peygamberimizin bir hadisi şerifi aklıma geldi.

    (ümmetim baklanın kıymetini bilse idi altın ile tartıp alırdı buyurmuş)
    demekki çok şifalı bir sebze çokda lezzetli görünüyor.
    hayırlı geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel bir konuya değinmişsiniz.mevsimi kısadır ama mutlaka yenmeli ben zeytinyağlısını çok seviyorum.yorum için teşekkürler

      Sil
  2. bol dereotlu nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı sebzeler mutlaka olmazsa olmazları vardır. baklada bunlardan bir tanesidir dereotsuz asla olmaz, lezzeti onla gelir yorum için teşekkürler

      Sil
  3. Yumuşacık piştiyse bayılırım. Nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bende öyle yumuşacık seviyorum onun için düdüklü kullanırım biraz sertdir bakla kolay pişmez.

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz