28 Mayıs 2012

KABAK DOLMASI (GİRİT KABAĞI)

 Yaz mevsimi başlamaya nazlanırken  yaz sebzelerine de yavaş yavaş giriş yapıyoruz.
Kışın buzdolabına attığımız malzemeler bittiğine göre
  pazara gelen değişik sebzelere gözümüz kaymaya başladı
Bu kabak Girit kabağı olarak geçmekteymiş
Bizim yöremize genelde uzun tipli kabaklar gelir
Değişik görünce hemen sepete
atmakla 
gecikmedim. 
Kabaklarımız dolma oldu bile
Klasik dolma gibi iç hazırlandı ve kabaklar oyularak dolduruldu
pişirildikten sonra üzerine sarımsaklı yoğurtla
afiyetle yenildi.
Kabağın olmazsa olmazı dereotudur ,oda unutulmadı 
yerini aldı















9 yorum:

  1. CANIM ABLAM BEN BU TARİFİ BU GÜN MÜ KOYSAM DEDİM VAZ GEÇTİM VE KÖFTE KOYDUM ELLERİNE SAĞLIK ÇOOOK SEVERİM VE BENDE DOLAPTA VAR İKİMİZEDE AFİYET OLSUN...

    YanıtlaSil
  2. canım seninde eline sağlık piştimi olacaktık geliyorum köftene bakıyorum
    sanada afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. bende denemiştim,sunumu nefis oluyor da soyması biraz zor geldi bana,ellerine sağlık Kardelen çok güzeller...

    YanıtlaSil
  4. aynı şekilde ben de yaptım ve fotoğrafladım, bakalım ne zamana kısmet...çok güzel bir tat, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. mehtap hanım soyması gerçekten zormuş bende ilk denedim ama minik tombul şekillerine kandım yerken de unuttum gitti zorluklarını değermiş dedim

    YanıtlaSil
  6. hayat m. güzel sizinde sunumunuzu merakla bekliyorum şimdiden elinize sağlık yorum için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Adsız5/02/2013

    bu kabak çeşiti sür kabağımı ?

    YanıtlaSil
  8. Adsız5/02/2013

    pardon süt kabağı demek istemiştim .. süt kabağı bumu oluyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süt kabağı daha küçük olur bunun cinci girit kabağıdır

      Sil

bu yorumlar benim için mi?düşüncelerinizle değerlimsiniz